måndag 10 maj 2010

måndag, golv och rensning

okej, läget i punktform:

  • idag är det måndag. jag är ledig och har en sådan där skön dag. jag har tittat på greys anatomy, druckit te och och gråtit lite. det är snarare regel än undantag under de där 40 minuterna..
  • jag har också pratat med husets förvaltare och bestämt tid för besiktning av golven i lägenheten. jag hoppas att hon inte är svår utan ger oss nya golv i åtminstone hallen och köket.
  • idag ska jag också börja rensa i alla papper som finns i arbetsrummet. anteckningar och annat från min studietid. jag hoppas få ner antalet pärmar så att jag får lite mer plats. får också se om det blir en sväng till ikea. jag vill så gärna köpa byrån som jag velat ha så länge.
  • jag har åtta dagar kvar att jobba innan min veckas semester. dessförinnan ska ett bröllop gå av stapeln. tur att klänning är fixad och att jag bara ska köpa lite smått.
  • jag läser fortfarande Svart flicka, vit flicka av Joyce Carol Oates. den går framåt men saknar kanske den där sträck-läsnings-känslan. den är mycket bra men handlingen går än så länge ganska långsamt. långa och korta kapitel omvartannat. det gillas!

update: nu är byrån hemma, tack vare fina Anna! jag fattar inte vad jag skulle ta mig till utan henne (och inte bara ifråga om ett 77 kg paket - utan alltid!!)!

Skinny Puppy – Cult


1 kommentar:

  1. Så fint du skriver vännen, right back at you!♥ ses imorgon!

    SvaraRadera