torsdag 2 december 2010

dag 13 - vecka 48

den här veckan började med tre dagars arbete, där det hänt så mycket att det blir alldeles rörigt i huvudet när jag tänker på det. längtan efter ledigheten har aldrig varit större. inte speciellt trött, men ändå mentalt utmattad, antar att det är så det är att arbeta med människor...

idag är det torsdag och snön och vinden är stark. jag tvättar ett jätteberg som jag är orolig inte kommer att bli klart och torrt när tiden är slut klockan 12. idag ska jag träffa A och luncha, det ska bli fint. beroende på väder, ska D och jag åka ut till A och J i Värpinge, men som det ser ut nu, vet jag inte om jag vågar ta mig ut på landet.

imorgon fredag, beroende på vädret (jävla väder) kommer mamma och pappa in hit. vi ska hänga hemma, gå på stan och shoppa lite julklappar och åka till ikea. på kvällen är det tänkt att jag ska följa med dem hem till havet, D ska på julfest med jobbet, men kommer till havet med tåg på lördag. på söndag fyller lilla skrutten 4 år, och det blir kalas! förhoppningsvis, ska jag kanske tillägga, då platsen där det ska firas, ligger i en skog och har nära till havet. frågan är om en ens kommer in på den där skogsvägen...

jag är i vecka 28 och bebisen rör sig mer än någonsin. ibland får jag för mig den är extra livlig när jag ska äta, men jag vet inte. jag mår fortfarande bra, inga nya krämpor, inte extra trött, som alla verkar säga att jag borde vara nu när vi gått in i sista trimestern.

det är julfint hemma med diverse ljusstakar och stjärnor i fönstret. det blir kanske till och med julgardiner i köket, jag vet inte riktigt än... jag har börjat känna att jag gärna vill boa lite extra, jag tror inte att det är konstigt.

avslutningsvis, en låt med bob hund, om helgen vecka 48:


Bob Hund – Helgen V. 48

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar