lördag 2 april 2011

day 13 – your favorite writer

jag har många favoritförfattare. kanske är det till och med så att jag inte riktigt har någon THE favoritförfattare. jag brukar räkna upp Christine Falkenland, Douglas Coupland, Joyce Carol Oates, Haruki Murakami, Stieg Larsson, Per Hagman och Anna Gavlada. bland annat. det känns lite som om favoritförfattare ändras med tiden.

men just nu får jag lov att säga att jag verkligen skulle längta efter en ny bok med Anna Gavalda. jag har så dålig koll, vet egentligen om det kanske till och med är på gång med en ny bok? och nu googlade jag faktiskt och såg att det finns en bok som kom ut 2010 med titeln En dag till skänks. den äger jag inte och har inte heller läst.

vad som är så fantastiskt med Anna Gavalda? jag tror det finns tre saker. 
1. miljön
2. persongalleriet
3. stämningen

jag kan inget annat än att rekommendera Anna Gavaldas böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar