tisdag 30 november 2010

dag 11 - min syster

jag gör väl ett nytt försök. ny vecka, nya tag.. jag lovade aldrig ett inlägg om dagen...

min syster är fem år äldre än jag. hon har alltid varit min idol. och alltid varit en förebild, även om jag oftast inte gjort vad hon har gjort, ofta inte tyckt vad hon har tyckt.
när vi var små, ville jag alltid leka med henne men hon hade sina vänner och de där fem åren har nog gjort en del.

min syster flyttade till k-stad när hon gått ut gymnasiet. det fanns inget bättre än att åka buss till henne på fredagseftermiddagen och stanna hela helgen. det gjorde mig lugn.

nu bor hon i gbg och finns alltid där för mig. hon har svar på allt jag undrar och det är väldigt bra att prata med henne. vi ser inte alltid likadant på saker och ting men det är ganska bra för det mesta. ibland förstår hon inte mina val - och jag förstår inte hennes, men det är så det är med systrar tror jag.
vi spelar gitarr tillsammans och vi kan prata sönder vem som helst tror jag.
hon har två barn som jag älskar så högt, så högt.

jag älskar min syster. min storasyster.


Antony & The Johnsons – You Are My Sister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar