onsdag 9 mars 2011

day 06 – a book that makes you sad

Mig äger ingen av Åsa Linderborg är en skitsorglig bok, tycker jag. jag tror att många tycker att den är hoppfull och att Pappa i boken, trots de brister som finns hos honom, försöker göra det bästa för sin dotter. och det gör han ju, på sitt sätt. jag vet i alla fall att jag grät hela sista delen av boken. (egentligen hela boken) så den här boken gör mig verkligen ledsen även om slutet på intet sätt är sorgligt.. Mig äger ingen är en kärleksförklaring, en kärleksförklaring trots utanförskap, alkoholens makt och klasstillhörighet. men likväl får den mig att gråta.

Det här inlägget är skrivet i förtid och är tidsinställt.

1 kommentar:

  1. Vackert skrivet om en viktig bok. Jag tyckte också att den var mycket sorglig.

    SvaraRadera