lördag 2 april 2011

day 14 – favorite book of your favorite writer

(det är så här va, att bebis sover och jag är ganska utvilad, så jag kör på med min boklista!)

Tillsammans är man mindre ensam är  min favoritbok av min favoritförfattare. det är lustigt det där, för jag tror aldrig att jag skulle ens närmat mig boken, om det inte vore så att min svärmor skickat med boken av misstag när hon lämnade tillbaka böcker som hon lånat. 
jag vet att jag störde mig lite på det, det var ju inte min bok! men så en dag, när jag inte hade så mycket annat för mig, började jag läsa lite på baksidan av boken något fångade mitt intresse. så, efter nästa bok som blev utläst, började jag läsa Tillsammans är man mindre ensam. 

boken handlar om Camille, Philibert, Franck och Francks mormor Paulette. av olika andledningar hamnar de i samma lägenhet, deras liv vävs samman och livsödena går rakt in i hjärtat på mig.

1 kommentar: