måndag 11 april 2011

födelsedag!

åh. min bebis fyller en månad idag. kan inte fatta hur fort tiden går, en månad!
det har varit sol hela dagen, jag har tvättat - E har haft skrikfest, så tvättandet gick ganska långsamt framåt. till slut vart tvätten ren och E däckade (bokstavligen) på mig. 
sen gick vi ut. och jag satt på en bänk i parken, drack pepsi och facebookade. E sov i vagnen med öppen mun. sidan om oss satt en karl med svarta pumps utan strumpor i. han liksom solade fötterna och drack folköl. efter en stund rotade han i sin cykelkorg och tog fram sina "egna" skor (sånna där med tofsar frampå) och bytte för att sedan cykla iväg. jag kände: så jävla värt att han fick sin stund med pumpsen i solen!

nu är D hemkommen från första dagen på nya jobbet och vi ska snart börja laga middag. det har gått bra idag trots allt!

1 kommentar:

  1. Tänk, en månad redan! Snart är han 18 och på väg att flytta hemifrån... Det är inte klokt vad fort tiden går! Jag plockade hem mina från BB alldeles nyss, och nu håller de på och flyttar hemifrån och skaffar jobb och gu-vet-vad... ;-)

    SvaraRadera