lördag 4 december 2010

dag 15 - mina drömmar

mina drömmar handlar just nu mycket om Ds och min bebis och en fast anställning.

jag har gått på långtidsvik. sedan i oktober 2008 och nu har kvinnan som har den fasta anställningen slutat och tjänsten ligger ute. allt är jätteosäkert - fast ändå inte. jag försöker att inte tänka så mycket på det, men det känns faktiskt väldigt jobbigt att inte veta något. dessutom åker chefen på semester nu och är inte tillbaka förrän några dagar innan jul. sista ansökningsdagen är den 8:de. ingen vet hur det blir, alla hoppas på att jag får stanna. jag kan inte säga så mycket mer.

jag gillar verkligen mitt jobb, jag skulle gärna vilja komma tillbaka efter mammaledigheten.

andra drömmar handlar om att allt ska bli bra när bebis kommer. våra liv kommer att förändras, det vet vi, och jag hoppas att det blir så som jag drömmer om att det kommer att bli (nej, ni som är föräldrar: säg nu inte DET KOMMER INTE ATT BLI DET, ALLT KOMMER ATT FÖRÄNDRAS, jag vet jag vet jag vet, och är ärligt talat lite trött på alla dessa kommentarer - jag är medveten om att ALLT kommer att förändras, men låt mig får se det själv).

andra mindre värdsliga ting jag drömmer om är: en varm vinterjacka, en soda streamer, att inte ha halsbränna, få en tvättmaskin i lägenheten, och så klart (som är stort), en fortsatt bra graviditet och icke smärtsam förlossning.




Det här inlägget är skrivet i förtid och är tidsinställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar