torsdag 9 december 2010

dag 20 - december 2010

jag antar att jag ska skriva om december, vi är inte ens i mitten av december men ja, december är och brukar vara nästan likadana, oavsett år.

snön kom. och smälte undan. och kom igen. så här på nionde dagen snöregnar det och är några minusgrader. imorgon ska jag på glykosbelastning och just nu nojjar jag över att jag ska vakna mitt i natten och vara DÖDSTÖRSTIG eftersom jag måste vara fastande när jag kommer dit klockan 08.00 imorgon. får jag borsta tänderna imorgon? eller är det att äta lite vatten, som jag inte får?
citron är inhandlad. nu ska jag med spänning se hur jag reagerar - många har förfärade ögon och har typ aldrig upplevt något värre. hoppas att jag inte har någon slags graviditetsdiabetes bara..

det blir mycket jobb i december. till exempel ska jag jobba på julafton. inte speciellt kul, eller hur? men jag har glidit mig igenom alla tidigare högtider och tänkte att det är lika bra att jag jobbar. juldagen har jag dock tagit mig ledig. D och jag firar julafton hos Ds syster och på juldagen kör vi nya bilen till havet och firar med mamma, pappa och syster med familj. det blir nog som julafton för mig. sen måste vi åka tillbaka till stan på annandagen - jag jobbar igen då.
nyårsafton firar vi med vänner på landet. jag gillart.

annars är december fylld av inköp, paketinslagning och glöggdoft, tycker jag i alla fall. jag gillar december. i alla fall så länge jag slipper vara ute i de där minusgraderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar