torsdag 9 december 2010

oinspirerad de luxe

jag vaknade klockan 11 med känslan av att jag lika bra kunde ligga kvar i sängen. hade det inte tryckt på som f-n överallt, hade jag nog legat kvar där i sköljmedelsluktande sängkläder och tittat på hur snön formligen rasar ner utanför fönstret.

men det där med att ligga kvar i sängen, är en minne blott. jag gillar inte att sova längre. anledningen? det finns inte en enda skön sovställning. ligger jag på sidan får jag ont i axeln, ligger jag på rygg får jag ont i hela kroppen.
så jag gick upp, men så här två timmar senare: inte har väl jag startat dagen än?

jag har ambitioner om att städa och plocka undan idag. jag har tänkt vika gårdagens rena kläder och hänga och lägga in i garderoberna. jag har tänkt, om möjligt, ta mig till ica och handla saker till lussebullar, och jag tänkte bjuda en vän på fika i eftermiddag. kanske laga god linssoppa till kvällsmat...

istället har jag legat och slumrat i sängen i en timme och drömt om hur fint det ska bli att bebisen har kommit ut. men det är länge tills dess. eller, egenligen är det inte det. det är tio veckor. fatta, tio veckor. jag minns när det var trettio kvar. och så tänker jag att jag nog aldrig längtat så mycket efter något. det är nästan så att tårarna kommer lite så där, i vrån.

jag ska peppa mig själv med en kopp grönt te nu (mareld, älskade mareldste, can't live without you). sedan kanske.. eller så går jag och lägger mig igen.. jag tror att jag håller på att bli förkyld. om det nu ska bryta ut den här gången..

sjukt oinspirerad. fast amibtionerna finns där..


både jag och bebis gillar: Nightwish – Sleeping Sun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar