lördag 20 november 2010

dag 6 - min dag

vaknade först vid fem (som alltid), spelade lite Me wants bamboo på telefonen, läste ett kapitel i boken, somnade om och vaknade klockan 10. D och jag fixade frukost, åt och läste tidningen. sedan begav jag mig till jobbet med buss, vågade inte ta bilen, med tanke på vädret och vi inte har några vinterdäck, kom till jobbet, jobbade 12.10-22.00, vilket innehöll en del shopping av nödvändiga städprylar, tösalt och några blommor. planterade blommor, jiddrade med klienter som var tuggiga och torra i munnen och sen dracks det kaffe och det åts indisk mat och vid halv åtta gick min kollega hem och jag satt och väntade på att nattkollegan skulle komma in. hon kom, och efter en stund körde hon mig hem. jag är själv hemma ikväll, då D är på invigning av ett bryggeri och verkar stanna ute hela natten. jag har sett heartbreak hotel och paradise hotel och nu ska jag snart sova. först ska jag fortsätta läsa min bok. godnatt, imorgon: ny arbetsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar