tisdag 1 december 2009

frågeformulär - pocketbyte


okej, nu har jag samlat mig tillräckligt tror jag. käkat ipren och skjutit nässpray. det här med att jag inte heller svarat på frågorna till julklappspåsen, känns lite tråkigt. men nu, nu min kära hemliga bokvän, här kommer svar på tal:

* Vad gör du helst på fritiden? då jag jobbar treskift har jag ganska oregelbunden fritid. men när jag väl är ledig, försöker jag träna på friskis, läsa böcker, fotografera, umgås med mina vänner och min kära sambo. jag gillar att gå på restaurang och äta, likaså fika. jag pluggar också en kvällskurs i "psykisk ohälsa" vilket är mycket intressant.

* Samlar du på något? jag samlar på mina böcker för jag har svårt att göra mig av med dem. jag gillar att titta på mina böcker, och jag gillar att köpa nya böcker. ett tag försökte jag samla på ryska gummor-dockor. det kan jag gilla fortfarande, bara det att jag inte är speciellt aktiv i mitt samlande. sen gillar jag örhängen. massor med örhängen har jag!

* Favoritfärg? jag gillar svart, lila och rött. kan tycka om grönt också men då måste den vara stark och ganska mörk, det vill säga: jag gillar inte pastellfärger.

* Teve-serier som du uppskattar? jag gillar lost, grace anatomy, vänner, how I meet your mother, fringe, the office och en helt klar favorit är den australienska serien summer high heights.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst? jag gillar allt från splatter, science fiction till den mest tårdrypande chick flick-filmen.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak? jag dricker både kaffe och te. kaffe dricker jag mest på jobbet och te dricker jag hemma. kaffet vill jag ha med mjölk i, eller en caffe latte. teet ska också vara med mjölk i, det får gärna vara blommigt, ibland rökigt men helst av allt ska det finnas bergamott i.

* Vilket slags godis tycker du bäst om? jag tycker om choklad. och blå bumlingar. och jag tycker om smågodisar men inget med gelatin i.

* Stjärntecken? jag är vattuman och tror att jag är ganska typisk en sådan. i alla fall när jag läst mina horoskop (vilket förvisso inte händer speciellt ofta).

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul? svårt att säga, egentligen. jag är vegetarian sedan 10 år tillbaka och skulle därför inte uppskatta något köttigt.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul? böcker så klart!

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)? som sagt, jag är vegetarian. och jag tål inte nötter. annars har jag pollenallergi, men så här på vintern spelar det ju mindre roll.

här och här finns fler svar på tal när jag var med i sommarpåse lyx samt pocket och prassel 3.0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar