torsdag 22 december 2011

min bokvän

det blev en ganska knapphändig presentation av vad jag fått i bokbytet. jag blev mycket glad för innehållet, ett fint litet brev som både tar upp sömnbrist och joyce carol oates. böckerna som skickades med var Guernseys litteratur- och potatisskals-pajsällskap av Mary Ann Shaffer. har aldrig hört talas om boken men blev genast väldigt intresserad av att läsa den! svåruttalad titel! 
med i paketet fanns också Girlfriend in a coma av Douglas Coupland! det var många år sedan jag läste den sist och nu har jag ett alldeles eget ex av den! 
det fanns en påse smågodis och fin choklad från Flickorna Kanold, te (GOTT!!) och ett recept på en kycklinggryta och i ett litet foliepaket på baksidan finns kryddan malageta. ska prova receptet i mellandagarna, även om min socialarbetarhjärna helt plötsligt slogs på när jag såg det där foliepaketet!!! skämt och sido, jag ser verkligen fram emot att prova både kryddan och receptet. 

så vem kan då min hemliga bokvän vara? är det här DU?!

1 kommentar:

  1. Ja! Det är rätt gissat, tänkte att kryddor e kan vara spännande att få. Tänkte inte på ditt yrke, klart det såg konstigt ut med folien ;O)
    Jag hoppas du får mycket nöje med att läsa böckerna,den med svåruttalad titel fick jag av en arbetskamrat och jag blev fast vid första raden.
    Tyvärr hann hon bara skriva en bok.
    Jag passar på att önska Dig och din familj en fin jul.
    Kram från Elisabeth i Göteborg

    SvaraRadera