lördag 31 december 2011

2011

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
jag blev mamma. det har jag aldrig varit tidigare. jag fick ett barn. fantastisk känsla. går inte att beskriva. kärleken, förundran, nyfikenheten.

Höll du några av dina nyårslöften?
jag hade inga.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
många!

Dog någon som stod dig nära?
nej, inga dödsfall.

Vilka länder besökte du?
eh, nej jag var bara i sverige.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
alltså, det skulle vara lite mer egentid. men det är lugnt liksom. men vore kul att kunna resa bort en helg eller gå ut någon kväll. nu går det, innan inte med tanke på amning och så, även om jag ammar fortfarande är det inte lika livsnödvändigt.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
110311, när E kom till världen. 13 dagar över bf och med akut kejsarsnitt. halvvägs genom.

Vad var din största framgång 2011?
jag tror jag blivit starkare, mer självständig. det hände nog något med mig när E kom.

Största misstaget?
inga misstag i år.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
nej, bara massor av förkylningar som avlöser varandra.

Bästa köpet?
den röda tivoliradion (iPal) till sovrummet.

Vad spenderade du mest pengar på?
E.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
E och D. mitt livs kärlekar.

Vilka låt(ar) kommer alltid påminna dig om 2011?
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
gladare men tröttare.

Vad önskar du att du gjort mer?
sovit?

Vad önskar du att du gjort mindre?
stressat runt vissa dagar.

Hur tillbringar du julen?
med E, D, mamma, pappa och syster med familj + mormor

Blev du kär i år?
i min egen lilla familj.

Hur många one night stands?
haha, inga. så sjukt skönt

Favoritprogram på TV?
the walking dead, american horror stories

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
nej.

Bästa boken du läste i år?
lars kepler levererar.

Största musikaliska upptäckten?
nej jag är en gammal räv, jag hittar ingen ny musik.

Något du önskade dig och fick?
just nu har jag allt.

Något du önskade dig men inte fick?
nej, inte vad jag kan komma på.

Årets bästa film?
inte sett så mycket ny film. men jag gillade bridesmaides.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
var höggravid. lånade ut havregryn till grannar, som jag aldrig fått tillbaka.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
ehehehe. träning? bättre lycka 2012

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
först preggokläder, sen kläder som gick att hissa upp lätt (amning), därefter som tidigare eller... tja...

Vad fick dig att må bra?
D och E. min familj. mina vänner.

Vilken kändis var du mest sugen på?
nej det var nog bra så.

Vem saknade du?
saknade är kanske fel uttryck, men vissa människor tycks försvinna ibland. som när en fått barn. då försvinner människor som en ändå trott fanns i ens liv. tråkigt.

De bästa nya människorna du träffade?
mammorna! vilka mammor!

Betyg för 2011?
4, 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar