tisdag 16 november 2010

dag 2 - min första kärlek

han hette Jens. han bodde hos sin mormor och morfar på somrarna, tvärs över gatan från huset där jag växte upp. båda hans föräldrar var poliser och de hade en schäfer som hette Astrix.

han var två år äldre och citerade polisskolanfilmerna hela tiden. vi lekte mest tjuv och polis. eller så lade vi ut fällor som ingen trampade i. det var Jens som ledde lekarna. och han sa jämt JAG HAR EN PLAN... när något skulle sättas i verk. Jens var inte alls som jag. och ibland tror jag att jag hade någon slags hatkärlek till honom.

ibland var vi hemma i mitt rum. jag minns inte vad vi gjorde men jag vet att vi höll varandra i handen och jag var
åtta år gammal. min mamma och pappa tyckte nog, på ett sätt att Jens hade lite dålig inverkan på mig. till exempel sa jag en gång när jag fått apelsinsaft till fikat att; gud har PISSAT i saften... det var lätt Jens som lärt mig det där med PISSA. men vi gillade varandra. som barn gör. jag kommer ihåg hur det hände saker i min hjärna när jag träffade honom, om jag träffade honom...

sen tog sommaren slut och Jens åkte hem dit han bodde. det blev aldrig som den där sommaren igen, men vi har faktiskt alltid sagt hej till varandra, när vi setts. vi gick i samma gymnasie under ett år, men pratat om den där sommaren, det har vi aldrig gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar