lördag 5 mars 2011

day 02 - a book that you’ve read more than 3 times

det här är Diva skriven av Monika Fagerholm. och som jag älskar denna bok. jag tror jag haft den  i mina ägor i tio år eller så, och har läst om den nästan vart annat år. jag tror förvisso inte att jag läst den på två år nu, men tar relativt ofta fram och bläddrar i den. jag fick boken av min kusin och var mycket avigt inställt till en början. när jag väl började läsa, älskade jag varje sida och förstår fortfarande inte hur någon kan skriva en sådan totalt utflippad bok med en språkanvändning som är alldeles alldeles fantastisk.

boken handlar om Diva, 13, snart 14 som är det vackraste som finns, ett babywonder, som ingen trodde att hon fanns. Diva är flickkvinnan som är ett matematiskt geni och som pratar i en kopp och en knapp-uttryck och hur vi ska slåss när solen lyser (och det där med solen kommer jag att återkomma till). svårt att beskriva boken, det enda jag kan säga är LÄS FÖR FAN!



Det här inlägget är skrivet i förtid och är tidsinställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar