fredag 10 december 2010

dag 21 - ett annat ögonblick

ofta, ofta när jag väntar på något eller ska göra något jag inte riktigt känner för, brukar jag tänka att jag ska komma ihåg det där ögonblicket av att komma hem igen, gjort klart något, kan lägga undan något.

när jag var liten stod jag ofta och väntade på mina simmarkompisar och deras föräldrar när de skulle komma och hämta för simträning. jag stod där, fullt påklädd i hallen hemma hos mamma och pappa och bara väntade på att bilen skulle komma, så att jag kunde åka till träningen, simma det där passet, och komma hem igen.

när jag pluggade, panikskrev jag uppsatser bara för att jag skulle bli klar. och gå vidare.
när jag är på väg till jobbet idag, tänker jag ofta, att.. tio timmar, sen får jag åka hem igen.
och så det där ögonblicket när jag verkligen har gjort klart, kommit hem, lagt undan. det är inte så ofta att jag tänker: nu kommer ögonblicket.

men ibland kommer jag på det, att jag längtat efter det speciella ögonblicket.
det säger nog något om mig. inte att jag hastar igenom saker, mer att jag tycker om när saker är gjorda.

ikväll jobbar jag natt, och väntar på att klockan ska bli 00.00. så att jag kan knacka på hos den där ungdomen som tror att hon kan gömma sin pojkvän på sitt rum över natten.
jag väntar på det där ögonblicket, när jag vet att det inte finns någon pojkvän på rummet längre.

1 kommentar:

  1. Det var ju som om du beskrev mig, speciellt det där med skolarbetet och jobbet. Du är inte ensam alltså. ;-)

    SvaraRadera