onsdag 8 december 2010

tråkmåns

min blogg alltså!
så jävla tråkig för att jag går efter den där listan.
men det blir bättre, jag lovar.

jag jobbar lite för mycket men går in i de lugna veckorna nu. sju veckor kvar tills mammaledigheten.. det känns som ingenting i tid.

oron över att något ska gå fel har kommit igång också, precis som det står i alla böcker om barn och barnafödande. jag tänker plötslig spädbarnsdöd och börjar gråta, till exempel.

samtidigt känns det fortfarande totalt overkligt. det är faktiskt något som växer I MIG. och det ska KOMMA UT och bli en MÄNNISKA. fatta grejen liksom? svårmalet liksom.

2 kommentarer:

  1. Jag är i v.22 och nojjar hela tiden. Har fortf knappt känt av de berömda bubblorna alla talar om. Fortf svårt att förstå att det växer en liten människa inuti mig.....

    SvaraRadera
  2. det kommer, tro mig! jag kan inte somna på kvällarna för att det kickar och vänder sig i magen hela tiden! och för att inte tala om alla toalettbesök för att jag är jättenödig men bara kan klämma ut två-tre droppar... men jag antar att glädjen faktiskt är större. fastän allt nojjande.

    SvaraRadera