onsdag 8 december 2010

dag 19 - det här ångrar jag

att ångra saker är det värsta jag vet. jag kan bli totalt utmattad för att jag tänker på saker jag ångrar och blir alldeles tokig. men det är inga stora saker, så tur är väl det. det känns hårt att säga att jag ångrar flera år som jag slösade bort på att vara medberoende i ett förhållande då min dåvarande pojkvän var psykiskt sjuk. samtidigt har det lärt mig väldigt mycket. både om människor och om mig själv. jag vet att vi hade bra stunder, ibland flera månader som var bra ihop men tanken på krasch, fanns alltid närvarande.

jag kan ångra ibland att jag inte tog de där åren i mitten av min utbildning på större allvar och att jag inte blev klar med min examen när jag skulle. samtidigt har jag kommit en bra bit på vägen så här i efterhand och har ett jobb jag gillar och som jag är bra på. kanske var jag helt enkelt inte redo.

som det kanske märks, är jag inte den där personen som egentligen hänger upp mig på saker. jag försöker vända på det och se något positivt istället. de där sakerna jag ångrar som jag tänker på intensivt på, det är ofta saker som jag inte tänker på så mycket efter det där med att tänka intensivt på det. jag lättar mitt hjärta och sen är det väl.. bra. oftast i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar