söndag 5 december 2010

dag 16 - min första kyss

... på väg hem från språkresan i buss. han var också åksjuk och vi satt längst fram i en dubbeldäckare. jag hade gillat honom på håll i en hel månad, men nästan inte pratat med honom alls. helt plötsligt satt han där med sitt långa lockiga hår och vi sov och pratade omvartannat.

och sedan kysstes vi. och jag nästan dog.

och vi höll handen där under jackorna som vi hade som täcken.
jag blev kär med den där kyssen. inte för att den var så himla fin, mer för att det var den första.

vi bytte telefonnummer, kom hem till sverige och hördes en gång per telefon.
under åren har jag hört talas om honom då och då. ett speciellt namn från en liten stad i skåne. ibland tänker jag att vi möttes mellan dover/calais. hehe..


Det här inlägget är skrivet i förtid och är tidsinställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar