söndag 21 november 2010

dag 7 - min bästa vän


alla skriver att det här är ett svårt inlägg att skriva. det tycker jag med. en vill inte trampa någon på tårna och utesluta människor i sin närhet.

men min bästa vän, tillika sambo är D. det må vara klyschigt och lite tråkigt, men han är faktiskt det. det finns ingen som faktiskt känner mig som han gör, det finns ingen som får mig att skratta som han får mig, det finns (nästan) ingen som får mig att bli så arg som han får mig, det finns ingen i hela världen som jag älskar så mycket som D.

en bästa vän är trots allt någon som sett alla sidor av en, inte som "you never seen the lonely me at all" utan bara som "without you, i'm nothing". ibland går D upp ur sängen innan jag går upp, sätter på en skiva i vardagsrummet, som, utan att vi pratar med varandra, passar exakt in på min sinnesstämning. han köper saker som jag inte ens bett om som han vet att jag vill ha. det är kärlek. det är den där känslan jag försökt beskriva i ett tidigare inlägg. jag blir varm, darrig och fylld av längtan när han inte är vid min sida.



Manowar – Master Of The Wind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar