måndag 22 november 2010

dag 8 - ett ögonblick

det finns så många ögonblick.

å andra sidan finns det väl ingen som läser den här bloggen regelbundet som missat att D och jag ska ha barn. men jag har aldrig skrivit om den dagen jag faktiskt tog ett gravtest.

det var varmt, den 21 juni. jag och A åkte till ett köpcentrum en bit utanför stan. vi åt thai och vår gemensamma kompis var inne på förlossningen. jag var i ett slags skräckblandat förtjusningsstadium och visste inte om jag skulle göra testet. jag hade varit och köpt på apoteket dagen innan men vågade inte ta det. dessutom skulle jag vara kissnödig också, vilket jag inte var, på flera timmar..

så när jag kom hem från shoppingrundan, tog jag det där testet i alla fall. det där plus-tecknet lyste blott, så sjukt starkt. jag tog en bild på det och skickade iväg det till D, som var på jobbet.

omtumlade känslor när han kom hem. tyvärr fick vi inte speciellt mycket tid just den kvällen då jag åkte iväg för att jobba natt sen. men trots det, vilket ögonblick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar