tisdag 13 december 2011

krigetmedmigsjälv

andas, andas. ANDAS.

okej, hej på dig bloggen. tiden går i en rasande fart, jag hinner inte med, var är pausknappen, ska det verkligen gå så här jävla snabbt?
december december, kan du sakta ner lite? jag hinner inte riktigt med i svängarna, jag trodde det var slutet av november nyss, men nu är det liksom mitten av december, och var är julstämningen, är det nu vi ska pimpa hemmet med tomtar och halmgrisar och sitta och slå in paket på kvällarna?

ikväll har i alla fall D och jag varit på date. utan barn. på Just like mama's. och vad fint det var! god mat, bra service och lugn och fin stämning. E var hemma och busade med farmor och farfar och när vi kom hem var han så trött att nattningen faktiskt bara tog EN HALVTIMME och än har han inte vaknat (alltså det där med sömnen va, det tar vi någon annan gång). D och jag har slagit in julklappar, ätit lussebullar och tittat på lost girl och the walking dead. den här kvällen! PEPPEN!

en annan sak som är PEPP: musikhjälpen!!!
varje år blir jag som besatt av musikhjälpen. lyssnar och tittar och gillar och önskar låtar som aldrig blir spelade fastän jag (nästan) lyssnar dygnet runt. och jag tycker i det stora hela att det spelas ganska dålig musik på radio, men nog lyssnar jag i alla fall.

nu ska jag dock gå och lägga mig. hej och godnatt, jag ska inte glömma att andas. lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar