torsdag 29 december 2011

sleepy

det där med att gå och lägga sig tidigt så att en kan studsa upp när bebis vaknar imorgon. inget för oss. till saken hör dock: gossebarnet somnade inte förrän vid halv 12. jag skojar inte. både D och jag fick krypa ner i sängen och sjunga kråksången, klappa händerna och lite andra sånger för att E ens skulle sluta skrika. till slut somnade han. det var meningen att jag skulle sova då med men eftersom hela vår kväll gått åt nattning, smög jag mig upp och läste ut en bok (hurra hurra!). måste säga att boken, Vinterträdgården, av Christine Falkenland, måste vara den svagaste bok hon skrivit. trots korta 200 sidor tog det jättelång tid för mig att komma igenom den. jag gillar verkligen Falkenland. skrev min C-uppsats i kommunikativ svenska om en av hennes böcker till och med, men det här... kanske är det det där med poesin som fanns med lite över allt. annars uppfriskande med homosexuell kärlek. 

D ser en hemsk film och jag lägger upp ett lässchema på vilka böcker jag ska läsa nästa år. skrattretande 13 1/2 böcker 2011. nåja, jag fick faktiskt ett barn. har inte tid med litteraturen. hoppas dock på ett bättre läsår 2012. kanske hoppar jag över årssammanfattningen, mest troligen inte. kanske klipper in någon slags enkät. jag vet inte än. tror nog att 2012 kommer bli ett fantastiskt år.


The Cure – Plainsong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar