söndag 27 december 2009

julen var här

nu är jag tillbaka från mitt välbehövliga julfirande vid havet. och vilken jul sen! det var fint och härligt och jag blev så nöjd med mina julklappar. både de jag fick - och de jag gav! hade stora stora väskan med mig och fick hem allting, så jag slipper vänta på något.

och jag krängde en och en halv bok också. jag läste klart Odjuret av Roslund & Hellström och därefter läste jag Mörkt vatten av Joyce Carol Oates. nu ska jag alldeles snart börja läsa min julklappspåselyx-bok; Kafka på stranden av Haruki Murakami. Fatta att jag fick tre böcker till av Murakami i julklapp! och inte en enda dubblett!
lycka!

på centralen i väntan på bussen hemåt, sprang jag på en gammal vän som jag inte träffat på evigheter. hon har fått barn, utan att jag ens visste förrän några månader sedan. det var roligt, men alltför kort vi sågs. hoppas att vi kan ses snart och ta igen en massa år. det vore fint tycker jag.


god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar