onsdag 30 december 2009

-09 blir -10

jaha, kan jag tänka. men hur fort gick det här året då?

januari, februari hände inget speciellt. jag kämpade med att få ihop tider till a-kassa. jag jobbade och enligt min kalender fikade jag träffade vänner och hade ångest över att jag aldrig skulle få ett heltidsjobb. jag gjorde en omtenta i socialrätt och fick den godkänd.

i mars var Anna och jag i Lund och såg Thåström. fantastiskt. hugo-hjärtat kom till världen, syster med familj var och hälsade på hos D och mig och det var Sci fi-mässa.

april kom med ljuset och jag började plugga körkortsteori, eller gjorde jag det? D och jag åkte till London en vecka, shoppade, turistade och såg wrestling två kvällar i rad på h2o-arenan. jag återsåg camden och det var fantastiskt. jag tog min första körlektion i slutet av april och jag sa äntligen upp mig från kolgruvan på riktigt (jag arbetsvägrade där i fem månader). jag hade min första picnic för året tillsammans med Jo och Anna.

i maj började jag verkligen plugga teori på körskolan, var på veggomässa och solen sken som bara den. månaden gick med arbete, körlektioner och och en och annan utsvävning.

juni kom och jag var med And på debaser och såg Yvonne. vilken nostalgi! den 13 juni gifte sig E och J sig. det var ett jättefint bröllop.

i juli var vi på ett bröllop till i sthlm. samtidigt gifte sig Em här i skåne. jag jobbade, övningskörde, var hemma hos mamma och pappa och flickorna i min gymnasieklass hade återträff. i slutet av juli åkte D och jag till Aspö för några välbehövliga semesterdagar i skärgården.

augusti kom och C var och hälsade på. jag skrev körkortsteorin och klarade den. en vecka efter det klarade jag uppkörningen och jag var så lycklig. jag jobbade, jobbade och jobbade. och så var det så klart kräftskiva!

E och J fick sixten i september. jag jobbade, A var i stan över en helg och jag började kvällskurs i psykisk ohälsa på kvartsfart. Anna och jag köpte friskis-kort och började träna. vi gick många härliga powerwalks i pildammarna och det fanns ont om arbetstider på jobbet. jag och två vänner var på road trip i mina hemtrakter. vackert!

med oktober kom tidig höst, jag var i ystad och träffade E och hugo-hjärtat, jag åkte till gbg och hälsade på syster och skrutten, lily och nils föddes, jag åt födelsdagsmiddag med efsa och jag tränade en hel del. i slutet av månaden for pappa och jag på "sprit&vin-resa" till tyskland. det var mycket intressant. jag såg Cranes på babel, fantastisk spelning.

november. D fyllde år och jag fick ett heltidsvik på jobbet. månaden gick mest åt att komma iordning men nya arbetsuppgifter och fler födelsedagar. vi satte dessutom vår första sats glögg som blev färdig 5 veckor senare.

och så till sist december. jag åkte till gbg och hälsade på syster och skrutten och bebisen som fortfarande ligger i magen. R var på sedvanlig tripp till norrland med jobbet. skrutten fyllde år och vi klädde granen, jag åkte till lund och handlade julklappar med mamma en eftermiddag och julstämningen spred sig. snön föll och julen firade jag vid havet. nyår firar jag i malmö.

så där avslutningsvis, det är egentligen inte mycket som hänt. stor seger är dock att jag tagit mitt körkort och att jag fått ett heltidsarbete. jag tror att det är nog, det är nog för mig. jag behöver verkligen inte mer. nu ser jag fram emot 2010. jag tror det blir lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar