tisdag 22 december 2009

deadline 23 december 20.00

nej, det handlar inte om några julklappsinköp.
det handlar om en HEMTENTA.
jag blir helt irriterad. på skolan och framför allt på mig själv.

så nu sitter jag här. och ska skriva ytterligare en och en halv sida på en hemtenta som ska vara inne dagen innan julafton klockan 20.00. och VARFÖR VARFÖR har jag inte börjat tidigare? vi fick ut uppgiften i början av november typ. nej för allt ska göras i sista sekunden och nu får jag vara så snäll och sitta uppe halva natten för att jag inte har ett dugg framförhållning och tänker att det ordnar sig i alla fall. det värsta är, att det faktiskt alltid ordnar sig. men jag blir likväl så frustrerad över mig själv, varför jag inte kunde skriva en hemtenta på fyra sidor för några veckor sedan?

men lugn och fin. jag börjar inte jobba förrän vid lunch imorgon. å andra sidan efterlyses lite julstämning. var är den? kommer den? en dag kvar att jobba. sedan blir det havet och familjen och inte jobba på fyra dagar. vilken lyx.


ja vilken lyx.



(update, 3 timmar senare.. )
nu är jag klar. nu ska jag sova. och imorgon förmiddag ska jag lämna in helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar