torsdag 17 december 2009

-5,5

men hjälp! dagen började inte helt bra med en helt snöövertäckt bil och glashalt på vägarna. det här är min första bilburna vinter och hur bra går det egentligen? jag skrapade upp mina fingrar när jag skulle skrapa rutorna, jag sladdade hejdlöst ett tag (tack snälla ABS-bromsar). det har förvisso passat mig att köra i 30-40 hela dagen. synd bara att det finns så många idioter på vägarna...dagens arbete har varit hektisk men bra. ikväll pustade jag och D (som för övrigt har semester fram till 4/1) ut och gick ut och åt vietnamesiskt. gott!

min bokvän har fått sitt paket och verkar mycket nöjd! sånt blir jag väldigt glad över!

.. och en dagens!

DAGENS VILL HA: pepsi (alltid)
DAGENS KLÄDSEL: blå(!)jeans och svart tunika.
DAGENS SMINK: mascara
DAGENS FRISYR: hästsvans
DAGENS HÄNDELSE: SNÖ, köra bil - halt
DAGENS LÅT: since you been gone - rainbow
DAGENS PLANER: jag jobbade i tio timmar, restaurangbesök på kvällen, i säng tidigt
DAGENS SAKNAD: värme
DAGENS DUMMASTE: SNÖN, halkan
DAGENS SJUKA: träningsvärk i låren efter KI-balans igår
DAGENS DROG: hehe
DAGENS KRAM: D
DAGENS PUSS: D
DAGENS KÖP: mat!
DAGENS GODIS: en sån där belgisk choklad-snäcka vid hembesök.
DAGENS HUMÖR: stressad men lugn.
DAGENS ORD: jul

3 kommentarer:

  1. Ehum.. Har du inte fått ett grönt paket?
    *orolig*

    /bokvännen

    SvaraRadera
  2. Det verkar som att det är mer snö nere hos er i söder än här i småland! jag får väl jämföra imorgon när det bär av till malmö! ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. @bokvän: det kom en postavi idag! jag ska hämta ut paketet imorgon! jag orkade inte ikväll, det är för mycket snö här. jag återkommer!

    @karro: ja, det är v ä l d i g t mycket snö här, det har snöat non stop i ett dygn nu snart!
    härligt att åka till skåne! se upp, ingen är what so ever beredd på att det faktiskt snöar här! ska det göras något roligt under visiten?

    SvaraRadera