måndag 19 juli 2010

åh nej

alltså den här solen.
i natt jobbade jag och såg på filmen Sylvia som jag fick av min hemliga bokvän. jag städade också ett kök, diskade tallrikar där det fanns såsrester och plockade bort pizzakartonger ur skåp med intorkade salladsrester. folk är så renliga av sig. speciellt när de bor någonstans som inte är deras eget under en begränsad tid. så där stod jag i ett kök klockan 00.00 och svor över kvinnor som inte kan hålla rent och diska ordentligt.
jag åt philadelphiamackor med körsbärstomater och tog bilen hem klockan 06.00 i morse. nu har jag två lediga dagar till, två arbetsdagar och sedan semester på riktigt. med bröllop. och bröllop. måste fixa en del saker. som något att slå in min kropp i så att valkarna inte syns så väl. liksom. men inte idag inte. för idag tvättar, diskar och slappar jag. snart kommer D hem och det bär av med bilen till stormarknad. älska svenssonlivet eller? (hur svensson vi någonsin kommer att bli går att diskutera dock). imorgon ska jag åka till havet och gå på marknad med pappa. det är faktiskt som semester redan.

efter de här dagarna på resande fot är jag så sjukt glad över att jag äntligen är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar