torsdag 8 juli 2010

en lista


  • idag började min fyradagarsledighet. jag är helt slut och det känns som om jag jobbat i ett streck sedan veckan innan midsommar. lite beroende på hur en räknar, är det lite så också.
  • dagen har jag tillbringat mest i sängen. jag har läst och sovit omvartannat. jag har inte varit allergisk eftersom jag inte varit utomhus mer än en gång på hela dagen. min näsa mår bra av det.
  • jag har även städat stora delar av köket, badrummet och hallen. i badrummet har jag slängt en massa saker. typ krämer som gick ut 2007. jag förstår inte varför jag köper på mig så många olika men alltid använder samma i slutänden.
  • jag har funderat en hel del på de där 100 000 som F! grillade upp i Almedalen. när jag först hörde talas om det, fick jag avsmak för alltihop. jag förstod verkligen inte vad det skulle vara bra för och blev lite irriterad. men ju mer jag funderar är det trots allt en ganska smart sak. jag vet inte om jag rättfärdigar det helt och hållet, men det finns en poäng. och så klart skulle de där 100 000 komma till bättre användning genom att bli skänkta till hemlösheten, , fattigdom eller forskning av elaka sjukdomar. men förutom det. en stor pr-sak. och det var det som var meningen. jag vet inte riktigt hur jag ska utveckla det.
  • imorgon ska jag tvätta! i det här hemmet har det inte tvättats sedan midsommar. varför? här glömmer vi också tvättider. antagligen för att vi jobbar så mycket. var är min semester?
  • på onsdag åker jag trots allt på en minisemester till Stockholm och A. det ska bli skönt, avkopplande och jag ser fram emot mina timmar på tåget.
  • jag hoppas att jag läser ut Fladdermusmannen snart, så att jag kan börja på en ny bok.
  • livet alltså! trots allt!

Paola – Yours To Keep

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar