onsdag 4 januari 2012

2012 - hej förresten

tog mig tillbaka till arbetsrummet:

nyåret spenderades hemma: E hostade, hade feber och var gnällig. sov inte, firade faktiskt in nyåret med sina föräldrar som stod i vardagsrumsfönstret och förfasade sig över raketer, stöket på gatan och drack champagne. bra nyår. själv hade jag förkylning, ont i halsen och i en hand. D var förkyld. 

åt dock trerätters, godis och drack öl/vin/cider. nästa nyår får bli lite lite festligare. i alla fall räkna bort de otåliga sjukdomarna som studsat mellan väggarna här. kanske en liten fest med några fler personer än undertecknande familj, fast: det var så där MYSIGT ändå. familjen liksom. 

så hej 2012. det är det här året det ska bli ordning på lägenheten. jag har nyss fyllt en sopsäck med gamla uttvättade minnen. och det kommer mera. hittade btw en plånbok från för. den innehöll:
  • två bilder på ett ex
  • en kondom
  • ett donationskort (nej, stod det)
  • lånekort från biblioteket vid havet
  • ett kort på min mamma när hon var 18 (snygg)
  • en gammal 50-öring
jag sparade bilden på mamma. resten slängde jag. helt jävla osentimentalt (och vem fan blir sentimental över en kondom?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar