måndag 9 januari 2012

söndag i betongen

igår var D ute och roade sig och jag hade en fin kväll för mig själv och mina gamla minnen i de gamla lådorna där jag stoppat ner saker i kanske tio år utan att ens reflektera över vad jag egentligen stoppat ner (minns ni den där plånboken tex? med bilder på ex, en kondom och en bild på min mamma) i dem. jag har nog aldrig heller trott att jag faktiskt skulle SORTERA dem heller. men nu är det gjort. jag har kanske tre sånna där lådor kvar. sen är det klart. jag hoppas att jag någon gång ska bli klar med den stora utrensningen men ingenting är säkert. 
i alla fall kom D hem vid halv två i natt och jag hade fortfarande inte gått och lagt mig (fylld av energi eftersom jag fått en hel kväll alldeles själv). han hade frallor med sig och vi åt varsin och började prata om saker vi aldrig har pratat om. tror inte vi kom i säng förrän en och en halv timme senare och imorse när E vaknade klockan 9 var vi så trötta att vi inte visste vart vi skulle ta vägen. men vi åt frukost och var uppe i två timmar. när E skulle sova sin förmiddagsnap, gick hela familjen in och lade sig i sängen. och somnade. förstår ni; OCH SOMNADE. hur skönt var inte det då?

i eftermiddags tog vi bilen till Ds syster med familj. åt söndagsmiddag och softade. blev lite ledsen över att min syster bor så långt bort från mig och att det aldrig går att göra sådana saker helt spontant. därefter åkte vi till ica maxi och pantade flaskor, handlade barnmat och grönsaker.
det var den söndagen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar