onsdag 8 juni 2011

läslustan

det är verkligen så, att efter E föddes har jag inte känt för att läsa, eller kanske är det så att jag inte hittat tiden. det enda önskan jag haft större delen av de här tre månaderna har just varit att sjunka ner i en bok och bara läsa läsa läsa. 
men så var jag hemma hos mina föräldrar i en vecka i maj, och läste till min stora förvåning, faktiskt ut en bok. den var på 100 sidor, korta kapitel, och det kändes så sjukt bra. jag skrotade faktiskt Hagman-boken som jag läst halva innan E kom, det är möjligt att jag tar upp den en annan gång, men inte just nu.för några dagar sedan började jag läsa Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist, och det fungerar hur bra som helst. korta kapitel och boken är spännande på ett annat sätt än Vänner för livet (Hagman).
igår köpte jag till och med en bok! Anna Gavaldas bok En dag till skänks. fantastiskt nog pratade jag med A i telefon igår, och hon berättade att hon köpt två böcker.. för att få tillbaka läslusten... och vilka var böckerna? Lilla stjärna och En dag till skänks, så klart. great minds thinks alike, som bara den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar