söndag 4 september 2011

helgen

igår en sväng på stan, själv. kom hem med en jacka till mig, fem plagg till E. så ska det vara. mest kläder till  barnet, inte så många till mamman.

jag satt sen på eftermiddagen och åt choklad och tittade på dokumentären "jag är min egen dolly parton". mest för att det var från Malmö, tror jag, fast det var intressanta kvinnoporträtt.
på kvällen åkte vi ut på landet och gick på kräftskiva. mycket fint. synd bara att det var så mycket mygg. barnet satt i barnstol och lekte med en kräfthatt och sen nattades barnet i sovrummet på ovanvåningen och därefter var det tvättstugefest, bland annat. halv ett åkte vi hem. barnet sov i bilen men vaknade när vi parkerade och somnade sedan inte förrän ca. klockan 03.00, vilket resulterade i jättetrötta föräldrar.
jag har således sovit tillsammans med barnet en stund medan D har städat hela lägenheten. fy så fin han är. jag tror jag ska återvända till soffan och boken, sitta sidan om D när han spelar tv-spel. fast barnet vaknar säkert alldeles strax. det är okej. han är liksom vår unge. om en vecka fyller han ett halvår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar