lördag 24 september 2011

så lämpligt att så här i slutet av september, börja läsa en bok som heter HÖSTOFFER. 
jag känner mig ganska nöjd över mitt läsande numera. det har varit lite si och så, antar att det också handlar om ett accepterande, att det inte är som det var innan. tiden är uppstyckad och det finns ingen ork eller tid för den delen till sträckläsning som jag sysslade med tidigare.

men det gör inget. när E sover sin förmiddagslur, sitter jag ofta i soffan med en eller två katter runt mig, en kopp te och en bok. det går i maka takt liksom. inget att hispa upp sig för.

vi gick förresten med i go'boken för någon månad sedan. jag vet att jag sagt att jag aldrig i hela mitt liv skulle gå med där eftersom de inte kan stava till djur (de stavade "jur"). go'boken kan fortfarande inte stava, men jag har än så länge inte märkt några felstavningar i böckerna. däremot, är det fullt av dem i följebrevet.  jag var och hämtade ett go'boken-paket på ica idag till E. temat gick i titt-ut. gulligt. det är bara gulligt. precis som det ska vara för små bebisar som är ett halvår gamla. 
men mamman ska gå och lägga sig nu och läsa om poliser och mord. HÖSTOFFER är Kallentofts tredje bok i serien om Polis-Malin. bättre att läsa bok än att spela wordfued i all evighet. har förresten blivit mycket anti facebook. alla dessa konstiga saker som lagts till. palla orka, som kidsen skulle säga. någon sa att det där med att klaga över (tex facebook) saker som förändras, är en åldersgrej. fast då har jag varit gammal jävligt länge. och hör sen. god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar