onsdag 23 september 2009

och så började det..

det tar tid att börja träna. bara det där lilla att känna motivationen och ha tiden gör hela saken lite svårare. när jag var sju började jag simtävla. tio år senare tränade jag mellan 7-9 pass i veckan och var på tävlingar på helgerna. när jag var 18 började jag träna aerobics, step och boxning. jag blev instruktör för vattenaerobics och höll på tills jag flyttade. i studentstaden tränade jag bara aerobics och body combat. när jag flyttade till malmö har jag boxats. men det är nog fyra år sedan. förra året köpte jag en wii fit-bräda och gick ner 12 kilo. sen slutade jag tvärt.
för två veckor sedan köpte jag ett träningskort och nu är jag igång. det känns skönt. att dra kortet. att träna. känna hur kroppen kommer igång och hur de där gömda musklerna som ligger där någonstans kommer tillbaka. nu jävlar helt enkelt.

jag tror att jag ska starta en träningsblogg. hur och när vet jag inte. nästa vecka ska jag börja väga mig. och dokumentera varje dags träning. nåväl. nu har jag i alla fall "outat" det och nu är det verklighet. jag ska bli sund nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar