onsdag 16 september 2009

ring inte på min dörr

idag ringde det på dörrklockan vid 12. jag tänkte, det är nog D som vill inte, inte orkar ta upp nyckeln eller nått sånt. men utanför stod det två män. de sa att de kom från Bertmark och att de ville göra en enkät på vad som är aktuellt just nu inom musik, sport, litteratur och film. jag frågade vad de skulle ha för nytta av det, men det ville de inte svara på. men de ville KOMMA IN I MIN LÄGENHET! istället smet iris ut i trapphuset och jag blev pissed. den ena mannen fick tag i iris och jag ryckte henne ifrån honom och sa: jag är inte intresserad! men när kommer D hem? sa den ena mannen. KOMMER D HEM SNART?! jag har ju sagt att jag INTE är intresserad, snäste jag och slog igen dörren. okej okej, hörde jag ute i trapphuset, vi stryker er. tack som fan tänkte jag. i nästa ögonblick kom D faktiskt hem (och använde sin nyckel så klart).
gick in på nätet och det visade sig vara ett bokförlag som ringt på dörren. men varför ställa frågor och vilja komma in?
troligen är det väl så att de försöker, genom att ställa frågor om saker, sälja sina böcker. något konstigt var det i alla fall.
faktiskt, mycket obehagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar