måndag 22 augusti 2011

bebiskläder

alltså. bebis växer och växer och visade 65 cm på 5-månaderskontrollen: vilket betyder att många av 62:orna nu börjar bli för små eller korta i armarna. 
ikväll sorterar jag alltså bebiskläder och känner mig lite sorgsen över att tiden går så väldigt fort. jag förstår inte var den tar vägen, var är min bebis? samtidigt, och det är trots allt hur mycket mer glädje som helst, har jag fått en (liten) bebispojke som kan sitta i barnstol med stöd och som har en vilja så det liknar ingenting. han glufsar i sig puréer och gröt och gillar majskrokar utan dess like. och nappen sen? inte använt den på över en vecka. totalt ointresserad.

oh the joy. barn liksom!

D är på Malmöfestivalen och ser Ghost. jag saknar inte festivalen. jag bojkottar. andra året i rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar