lördag 6 augusti 2011

det här med semester va.

dagarna flyter på. frallor på morgonen från olika bageri i hooden, semester alltså, det är så skönt att D är hemma. så långt ifrån vardagen även om dagarna har samma mönster i alla fall. E har sina rutiner (som vi förvisso inte är ett dugg rädda för att "bryta"), jag gillar dem och följer dem gärna. han har förresten börjat äta lite mat, potatis- och palsternackspuré, potatis och majspuré. han fick smaka lite banan igår när vi var på landet hos J och A. lite tveksamt inställd men gapar fint och är väldigt nyfiken. lilla hjärtat som blir fem månader nästa vecka. 

i veckan har jag träffat vänner. E som jag inte träffat sedan den 25 februari (minns eftersom det var Es bf),  nästa vecka ska jag troligtvis träffa Am som jag nog inte träffat på åtta år. och A kommer till malmö på visit, det är mer än ett år sedan vi sågs sist.
så idag träffade jag L. vi fikade på Lite off som ligger på Davidhall och det var så fint att ses. jag vet inte hur länge sedan det är vi sågs, jag tror det var när jag var gravid, typ i 20:e veckan eller något sånt.. 
senare på eftermiddagen träffade vi Ds mamma och pappa och Es kusin i Folkets park. M åkte karuseller och sen fikade vi en stund. ikväll har D och jag grillat laxkotletter. hur fint som helst. jag önskar lite att det alltid kunde vara så här. 
nu har E somnat och jag lyssnar på Forgotten Tomb – Under Saturn Retrograde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar