onsdag 31 augusti 2011

den här lägenheten; alltså!

när vi flyttade in här för nästan fem år sedan trodde jag att vi skulle bo här i: fem år. det var nämligen så länge som D sa att han nog var tvungen att vänta eftersom det är så sjukt jobbigt att flytta. 

vi hade inte räknat med så här nästan fem år senare, att lägenheten ständigt skulle nästan kännas som en byggarbetsplats. okej, förra hösten fick vi nya golv i två av rummen, sen var det inte så mycket mer med det. men nu kommer vi till det här med byggarbetsplats. vi fick nytt köksgolv för en månad sedan ungefär. och det var målare här och "fixade" tapeterna i hallen, men de gjorde det inte speciellt bra, eller hela vägen, så de återkommer. när förvaltaren var här för att titta på lite fler golv, visade vi även honom vårt toalettak som inte är rakt utan mycket runt efter en fuktskada sen innan vi flyttade in. 
igår ringde det en målare och skulle "fixa" taket på toaletten och ville komma och titta på det idag. det gjorde han, och sa "det här kan inte jag fixa" och så gick han igen. sen ringde han efter en timme och sa:
 kan du röja ut toaletten så kommer jag och lagar taket?! eh, näää, sa jag. sen skulle han komma imorgon, vilket inte heller är en bra idé eftersom det är ett rätt stort ingrepp. för, det där taket va, hålls ihop av en väv (typ som tapet) och vad som händer när målaren (han hette krrrristooooor) skär ner väven står citat SKRIVET I STJÄRNORNA. så sa han, krrristooooor. dessutom tar det kanske i värsta fall en vecka innan det blir bra igen.

en tanke bara: vilken familj eller vem som helst som dessutom har en (nästan) sex månaders bebis,  pallar det? att inte ha tillgång till sin toalett? och DESSUTOM: var är förvaltaren? varför tar inte han kontakt med sina hyresgäster? istället skickar han en stackars målare som inte har några skills mer än att i just det här fallet, ska måla och riva ett tak, för att berätta detta för hyresgästerna?

jag trivs jättebra i den här lägenheten. ANNARS. inte nu. nu vill jag bara flytta, jag flyttar var som helst, men jag orkar faktiskt inte hålla på så här med en liten onge dessutom. och visst kan jag åka iväg till mina föräldrar och så vidare, men SKA DET VERKLIGEN BEHÖVAS?
vi påtalade ju det där taket förra hösten för den gamla förvaltaren men då började hon jämföra vår lägenhet med en gammal dam som behövde make over lite i taget. joho du...

jag blir så sur. varför varför kan det här stället vi bor på inte bara snäppa upp sig och vara lite som alla andras lägenheter?

ps. jo, vi funderar på att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar