onsdag 9 november 2011

om onsdagen som aldrig tycks börja

jag har ett gnälligt barn som håller på att få tänder. igår var vi på tandinfo på bvc och när tandsköterskan frågade hur många tänder E har, sa jag "sex stycken och två på väg igenom". ÅTTA?!!!? nästan skrek tandsköterskan. "ja" sa jag.  okej okej jag fattar att det kanske inte är så många åttamånadersbebisar som har åtta tänder, men vad kan jag hjälpa hur fort ungen får tänder?
han sover inte på nätterna heller. eller på dagarna. jag har aldrig varit så trött som nu på ett halvår typ.

vaktis har varit här med en ny fläkt idag. det tog en och en halv timme. för att han gillar att prata och för att jag har förmågan att få folk att prata som om de redan känner mig. win är dock att vår spisfäkt numera inte är från 1700-talet samt att jag tog ner vaktis i tvättstugan som håller på att mögla igen. han blev lite häpen och sen sa han att han skämdes. det är inte hans fel men det är trots allt han som är ansvarig för fastigheten. han hade tydligen aldrig varit i tvättstugan på de nio månader han tagit hand om huset. tur att det finns ettriga (läs som jag) hyresgäster som faktiskt vet när det ska skrikas högst och längst. 

okej, solen skiner och barnet sover faktiskt. nu ska jag hänga upp lite tvätt och sedan äta indiska rester från gårdagens födelsedagsfirande av sambo. 

det kunde ju trots allt varit värre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar