söndag 20 november 2011

sköna söndag

sambon arbetar övertid, barnet sover och jag sitter i soffan och läser bok. dimman ute ligger tjock och det är inte alls svårt att förstå att det är advent nästa helg.
natten har varit ok, E vaknade bara en gång. skönt med tanke på nedtrappning av amning och att han vaknat typ tusen gånger de senaste nätterna. 

igår var D och jag i Lund och såg Sisters of Mercy. Vi hade barnvakt för fösta gången på en kväll. min mamma och pappa kom in över kvällen men det hela gick så där. dock sov gossebarnet när vi kom hem trots gråt och ledsenhet. min mamma och pappa alltså! vilka klippor.
det var riktigt härligt att bara vara D och jag även om tankarna hela tiden gick till den lilla killen här hemma. konserten? över förväntan! jag är mycket glad att vi kom iväg!

nu ska jag liksom fortsätta med min bok så att jag kanske kan läsa ut den. bokåret 2011, ingenting att tala om, what so ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar