söndag 23 augusti 2009

oh lord! söndagsmat!

D lagade överraskningsmiddag ikväll. jag fick inte gå ut i köket så jag passade på att ringa till mamma och pappa och fixa undan lite andra saker. när D ropade på mig, doftade det saffran och vitlök från köket. det blev färsk pasta med musslor, champinjoner och lök och saffranstekt fisk. mycket mycket gott.

sedan var det dags för mig att göra iordning matlådor för veckan. jag hittade ett recept på nätet härifrån. istället för att använda skinka, använde jag sojastrimlor och jag gjorde en egen grytbas på kokosmjölk och röd curry-paste. istället för haricot verts använde jag lila brytbönor och inte heller använde jag majsstärkelse utan tog arrowrot. så nu har jag packat tre lådor lunch. två av lådorna fick potatis i grytan, och den sista ska jag äta med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar