måndag 9 november 2009

update

jag har bytt dator till en annan laptop nu. det där med att sitta på en mini-laptop och inte kunna ha igång tre program samtidigt, är inte riktigt min grej och jag lackade ut igår och använder numera mina föräldrars gamla dator, med linux. jag får igång spotify!!! och jag kan spela farmville utan att datorn hänger sig så att ingenting fungerar... men jag saknar så klart min imac och hoppas på att den kommer hem någon gång snart, helst imorgon.

helgen har gått i födelsdagtecken. min kära sambo fyllde år igår och vi hade kalas med smörgåstårta och kakor. D fick en dammsugare (åh jag är så gammal)! fantastisk nilfisk. ser framemot veckans städning (ja jag är verkligen gammal, vad fan liksom?!).

jag går en kvällskurs i psykisk ohälsa. under terminen ska vi lämna in ett grupparbete som i mitt fall handlar om panikångest. vi är fem i min grupp. problemet är bara att en av gruppmedlemarna INTE hör av sig, hon verkar totalt skita i att inlämningsdatumet närmar sig. hon svarar inte på sms, hon svarar inte på samtal, hon är inte inne på plattformen som används av malmö högskola. jag får spel deluxe. en annan i gruppen fick tag på henne i fredags och hennes ursäkt var att internet "strulade". nej, jag köper det inte. inte idag. vems internet strular? sitter hon på ett modem eller? hon lovade dyrt och heligt att hon skulle styra upp något i fredags över helgen, men inte ETT livstecken. jag är så lack att jag har lust att ringa upp henne och be henne fara... men hon svarar väl inte, hennes telefon kanske också strular.. och det är det här som irriterar mig. om någons internet strular - ring då någon och säg det... vi blir både oroliga och irriterade. styrde dock upp de frågor vi skulle samla in och ska nu skicka iväg dem till en öppen psyk-mottagning.

vi får väl se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar