måndag 15 februari 2010

och det slutade aldrig att snöa.

måndag.
jag kunde inte öppna ögonen. konstiga drömmar förföljde mig trots att jag tvingade upp ögonlocken och se ut i verkligheten. den där dåliga känslan sitter fortfarande kvar och jag vet inte hur jag ska få bort den.

idag väntas arbete. stressigt schema. saker som måste redas upp. min förkylning är bättre och jag färgar håret. i panik. som vanligt. jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med det här och vara på arbetet så där en kvart innan (för det är MAN) och vara på strålande humör och ge järnet. jag vet inte hur länge jag får vara kvar på jobbet heller. mitt vikariat går ut den sista februari. har förvisso sökt tjänsten men vet inte om jag får den. det är jobbigt för jag vet inte om jag ska gå helhjärtat i det här eller om jag ska lägga av.. jag hoppas i alla fall att jag får ett besked i den här veckan. med tanke på hur annonsen för tjänsten såg ut, tror jag inte att det är många som har sökt den. det stod inte ens hur långt vikariatet är. smart drag, eller?

en vän ringde mig tidigare. vi har inte setts på tre år. det var inte konstigt på något sätt. i alla fall, nu är en date bestämd tills på fredag. det känns bra.

och ska det aldrig sluta snöa? jag är trött på det här. jag vill ha skinnjacka och converse. nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar