måndag 18 juli 2011

#lite sur_81

alltså, vi skulle få ena väggen i hallen fixad i morse. och som alla i hela världen vet är det skitjobbigt att ha hantverkare hos sig för de gör aldrig som en tror att de ska göra.. 
de skulle komma klockan 8. vi rusade upp och fixade iordning oss, bebis var hungrig men fick vänta en stund på maten, D stannade hemma 20 minuter extra just för att bebis skulle få mat och hantverkaren bli insläppt. när bebis var färdigäten gick D till jobbet och E och jag åt frukost. sen var klockan 9. ringde firman och bah: ni skulle vara här för en timme sen v a d h ä n d e r?

- alltså, vi har en målare som är sjuk, och vi har ringt honom hela morgonen och han svarar inte i telefon.
- hade ni tänkt meddela mig det eller, eftersom jag sitter här och väntar?
- alltså vi har ringt hela morgonen och han svarar inte i telefon. han är sjuk...
- jaha, men ni kommer inte hit idag då? hade ni tänkt ringa mig? och när kommer ni istället?
- ja alltså, han svarar inte i telefon...
- när kommer ni då?
- ja alltså vi får ringa imorgon och bestämma något...

jag typ dör på sånt här. imorgon ska vi få nytt köksgolv. hoppas golvläggaren kommer för D och jag har verkligen tömt köket. släpat vitrinskåp och ett skittungt köksbord till vardagsrummet, allt porslin, ska vi inte prata om bara. 
så, wish me luck eller något. halv åtta imorgon, it is...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar