onsdag 25 augusti 2010

100

idag visar det 100 dagar på min graviditet. det "firades" med inskrivning på mvc. det kändes lite som jaha. barnmorskan vi är tilldelade informerade inte speciellt mycket, frågade istället om vi hade några frågor. vi hade inga. ÄR DET FEL PÅ OSS NU? sen togs det prover och jag skulle lämna urinprov. givetvis kunde jag inte klämma fram en endaste liten droppe. jag fick sitta och hinka i mig vatten i mängder (säkert en och en halv liter) och det är så typiskt mig för jag kan aldrig kissa på beställning fastän jag tänker att jag måste. och kissa i en liten plastmugg? jag vet inte jag.. en gång för många år sedan blev jag inlagd på sjukhus, jag tror det var för en misstänkt blindtarm, jag kunde inte kissa, jag ville inte kissa. så till slut satte sjukhuspersonalen in dropp. oh my. i alla fall, idag kissade jag i lilla vita plastmuggen i alla fall efter en halvtimme. tur det. sen jag kom hem har jag varit på toaletten TRE gånger. va? vad är det här?

men: ett steg närmare. nu väntar vi med spänning på ultraljud. förhoppningsvis får vi reda på om det är en bebis (eller två). oh yes.

och EFSA! grattis på födelsedagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar