tisdag 10 augusti 2010

natt

så sitter jag här. och jobbar. mitt i semestern. hade det inte varit för att det är nattpass som gäller hade jag nog aldrig tagit mig på det här..
har nyss sett "de kallar oss mods", och tänker: och nu då? jag har två och en halv timme kvar på mitt pass tills jag kan sätta mig i älskade starlet och köra hem, nu med boendeparkering och garanterat böterfri parkering. åkt på 1200 i böter för att vi inte fattar att och när det är städ på gatan.
och graviditeten. jag vet inte, jag tror inte att det här kommer att bli en gravidblogg, men jag kan inte vara säker. trots att jag är i v. 13, har jag fortfarande inte varit på inskrivning på mvc än eftersom det är babyboom i Malmö och det finns inte tillräckligt många barnmorskor till hands. tydligen var det inte ens lönt att försöka komma till ett privat ställe så jag valde det som låg närmast. och jag är orolig. hoppas att allt är bra där inne. om två veckor är det inskrivning, förhoppningsvis blir det bra. jag önskar att ett ultraljud kunde komma lite fortare än i slutet av september. å andra sidan har de här veckorna gått hur snabbt som helst. samtidigt som den där oron finns, kan jag inte förstå, att det faktiskt växer ett nytt litet liv i mig.
det är fantastiskt. lilla hjärtbebis.
och jag får inte nog av att stirra på lilla bebisen här i marginalen, som veckan till ära, suger på tummen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar