söndag 22 augusti 2010

sommarlistan

jag hittade en lista hos bondhustrun. och nu har jag snott den. sommaren är snart slut, kanske redan nu..



gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
nej, jag tror inte det. fast jag blev gravid. och det är första gången.

dog någon som stod dig nära?
nej ingen nära.

vilka länder besökte du?
början av juni: sicilien, italien. inga andra.

vilket datum från sommaren 2010 minns du bäst?
23 juli.

största misstaget?
nej det kan jag aldrig tänka mig.

har du varit sjuk eller skadat dig?
nej. fast jag opererade min stortå igår, efter en nageltrångoperation för kanske 15 år sedan delar nageln sig och aj, vad det gör ont. jag drog (!)ut den smala biten nagel som gör ont. nu gör det lite ont.

bästa köpet?
byrån i hallen.

vad spenderade du mest pengar på?
kläder och böcker, säkert.

gjorde någonting dig riktigt glad?
det växande livet i magen. familjen.

vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2010?
Makthaverskan – Vi Var Människor Från Början
Deadmarch – Angels Misled
Deine Lakaien – 2nd Sun (Acoustic) - Acoustic
Kiss – Modern Day Delilah
(Stromae – Alors On Danse - Radio Edit)

är du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
gladare

vad önskar du att du gjort mer?
tränat, fixat, haft mer semester

vad önskar du att du gjort mindre?
jobbat, stressat

hur tillbringade du din midsommarafton?
hemma i lägenheten, ensam. på natten jobbade jag.

blev du kär i sommar?
nej, det var jag redan innan sommaren och flera år dessförinnan också.

favoritprogram?
kanal 5:s Extrema samlare.

bästa boken du läste i sommar?
hypnotisören av lars Kepler, tre sekunder av Roslund&Hellström

största musikaliska upptäckten?
Makthaverskan kanske.

något du önskade och fick?
nej. eller, BILEN!!

något du önskade dig men inte fick?
jag önskade mig ingenting.

vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
på min sommarlovssemester, gick jag på bröllop första dagen.

finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
ledig tid, pengar.

vad fick dig att må bra?
familjen, ledig tid, att jag är gravid fast jag mådde illa de första 12 veckorna, hela tiden.

vem saknade du?
mina vänner.

de bästa nya människorna du träffade?
jag har inte träffat några nya människor, inte på det sättet.

sommarens sötaste?
E och S.

sommarens hetaste?
dagarna?

sommarens största kärlek?
till D.

sommarens besvikelse?
ingen direkt. lite väl mycket turbo på jobbet.

sommarens bästa?
toyota starlet - 87, bebis i magen.

sommarens snällaste?
familjen.

sommarens knasboll?
har det funnits många..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar