lördag 16 oktober 2010

hej vecka 22

de här veckorna går ju helt fort!

mailade lite med min barnmorska innan idag och jag frågade henne ang. tunga lyft. då en del av mina kollegor inte ens låter mig bära ett tvättmedelspaket på 4 kg, känner jag mig särbehandlad på ett dumt sätt. jag vill gärna göra mitt jobb, och jag kan bära saker. min barnmorska svarade i alla fall så här:
Du måste känna när du inte orkar lyfta automatiskt.
De som du tycker är tungt måste någon annan göra.
och det tycker jag är ett bra svar. och det kommer jag att använda när jag inte får bära en påse med diskborstar eller täcken eller kuddar eller vad det nu är som vi brukar bära på. jag blir jätteirriterad över det där mjäkandet... jag känner själv vad jag kan göra och inte göra och behöver inte få berättat för mig att jag inte ska bära tungt.

nu ska jag leta upp min batteriladdare till min kamera och sen gå och lägga mig. imorgon är det dags för namngivning och jag tänkte eventuellt ta en sväng på stan med min kille.

sov gott och hej vecka 22.

2 kommentarer:

  1. Vecka 22 redan! Vad snabbt det går för dig, tycker du nyss blev gravid :)

    De försöker säkert bara vara snälla, dina kollegor. Men jag förstår att det blir för mycket.

    SvaraRadera
  2. jag som tycker att det går så otroligt snabbt för er! nu är det ju alldeles snart dags för er! :)

    jo de försöker säkert bara vara snälla, men det finns inget värre än att dalta för min del..

    SvaraRadera